وبلاگ دین

تقدیم به آنها که درد دین دارند.

وبلاگ دین

تقدیم به آنها که درد دین دارند.

تفاوت عوام با دیگران

 درج شده در وبلاگ «جامی از فرهنگ» - ۷/۱۲/۱۳۸۵ 

نوع شناخت، نگاه و اندیشه‏ی عوام در توقعاتشان رخ می‏نماید. عوام مثل کودکان زود بهانه می‏گیرند و زود قانع می‏شوند و به یک شکلات دل خوش می‏گردند.

زمانی در یکی از رشته‏های تخصصی دوره‏ای برپا بود. حدود 40 نفر در دوره بودند. در محل اسکان، آشپز و سرایدار معتاد بود و همه شب در بام ساختمان بساط منقل به راه می‏انداخت. از گوشت و بودجه هم دزدی می‏کرد و بسیار بداخلاق و سخت گیر بود. البته غذا و سرویس دهی هم نامطلوب بود و موجب نارضایتی شده بود. پس از درگیریِ یکی از نخبگان جمع با آشپز به علت مسائل اخلاقی، اعتراض عمومی به وجود آمد و تصمیم به ترک دوره گرفته شد.

مسئول مربوط همه را گرد آورد و ضمن سخن‏رانی، پذیرایی مفصلی کرد و دو روز مهلت خواست. گمان می‏رفت دو روز مهلت برای جایگزینی آشپز است، اما در این دو روز بهترین غذاها سرو شد و میوه و دسر مرغوب و فراوان در اختیار قرار گرفت.

بعد مسئول مربوط نتیجه را که جویا شد همه گفتند الحمدلله اوضاع خوب است. آشپز ماند و دزدی‏ها و بساط اعتیاد ادامه یافت و وقتی چند نفر به مسئول مربوط اعتراض می‏کردند، می‏گفت:«برای دو - سه نفر که نمی‏توانم همه چیز را به هم بریزم؛ بقیه همه راضی هستند.»!

مشارکت در بحث ( 7)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد